Iedere assistent en triagist kent het wel: wachten op een patiënt die een paspoort, ID of rijbewijs zoekt voor het benodigde BSN. Vcare Number entry kan dit verminderen, ervaren ze bij Centrale Huisartsenpost Almelo. “Ik vind het fantastisch, waarom hebben we dit niet 5 jaar eerder gedaan? Voor ons is het een goede oplossing” vindt Hendrien ten Broeke, triagist met management taken op Centrale Huisartsenpost Almelo.”
“Door een eenvoudige aanpassing in de meldteksten kunnen patiënten die naar onze huisartsenpost bellen hun BSN al invoeren terwijl ze in de wacht staan. De registratie van patiëntgegevens moet zorgvuldig gebeuren. Het is nodig voor zowel de wettelijke identificatieplicht als voor het LSP om de juiste gegevens op te vragen. Vcare Number entry scheelt ons tijd in het telefoongesprek met de patiënt omdat we het nummer niet meer uit hoeven te vragen. Maar dat is niet het enige voordeel.
Triagiste HAP Almelo
Vcare Number entry is ook een oplossing voor patiënten die niet duidelijk te verstaan zijn of met moeilijke achternamen, omdat we het BSN kunnen gebruiken in plaats van de achternaam. Het BSN is ook nauwkeuriger, omdat deze uniek is per persoon. Hierdoor kun je direct gegevens opvragen bij het SVB-Z.
Om Number entry te omschrijven kan ik eigenlijk alle positieve woorden gebruiken: perfect, fantastisch! Van al mijn collega’s hoor ik ook dat Number entry heel makkelijk is en prettig werkt. Het is gewoon heel handig en werkt efficiënt.”